De website van Belia Hoeksema-de Jong van Fysio Statenkwartier was behoorlijk verouderd. Het was een leuk design van een soort kaartenbak. Waarbij elk tab een kaart (met informatie over de praktijk) van zo’n ouderwetse kaartenbak was, snap je wat ik bedoel? Het werd tijd voor wat nieuws! En ik mocht dat doen waarbij ik ook het beeldmateriaal mocht verzorgen.
Verouderd ontwerp
Het ontwerp was gedateerd, er waren ook geen foto’s, alleen een paar foto’s van de dames fysiotherapeuten en de tekst was verouderd. Maar ook de techniek erachter was verouderd. Het was in geen tijden bijgewerkt. De versie van WordPress was een hele verouderde, dus een vergroot risico om gehackt te worden. Niet responsive, dus het ontwerp werd niet aangepast op de grootte van het scherm van een bezoeker. En dit is een factor wat zwaar weegt voor een zoekmachine zoals Google. Het werd echt tijd voor vernieuwing.
Ik heb eerst wat voorwerk gedaan en gekeken naar een paar thema’s die mij geschikt leken voor een website van een fysiotherapie praktijk. Belia en ik zijn een middag samen gaan zitten om een paar thema’s door te nemen. Vrij snel viel de keus op het gratis thema THBusiness. THBusiness WordPress Thema is vooral gericht op zakelijke websites, en het heeft een eenvoudige elegante lay-out. Samen met de gratis plugin Page Builder by SiteOrigin heb ik de hele site opgebouwd. Page Builder geeft je meer mogelijkheden om je pagina te maken zoals jij wilt dat het eruit ziet. Ik gebruikte PageBuilder op mijn oude site en was zeer tevreden. Daarom heb ik het voor deze site ook gebruikt. Maar op een gegeven moment kreeg ik wat problemen, vooral als er een update was. Maar dit kon vrij makkelijk verholpen worden.
Website fotografie
Bij website fotografie moet je ook rekening houden met je bezoeker. Waar blijft een bezoeker voor stil staan? Het gaat erom dat de beelden die je op de website zet aansluiten bij wat jij doet, wat je “verkoopt” en wat je met je bedrijf wilt uitstralen. Foto’s met een relatie tot het product/dienst of de inhoud van wat je wilt overbrengen, leveren meer conversie op.
Relevante foto’s worden door bezoekers juist bekeken en niet genegeerd zoals stockfoto’s, en zullen bijdragen aan hogere conversie (Nielsen Norman Group – eyetracking studies, 2010, Conversion XL, 2014).
En die foto’s kan ik natuurlijk maken! Dat heb ik ook voor Belia gedaan. Haar bedrijf is haar pand aan de Stadhouderslaan in Den Haag. Een mooi oud pand, met 2 behandelkamers en een oefenruimte. Ik was er aan het einde van de middag en toen was het zelfs nog licht. Het heeft een lichte gezellige uitstraling. En dat wilden wij overbrengen. Maar een lege praktijkruimte zegt eigenlijk niets.Waarom zou je naar een lege ruimte gaan. Belia had geen stand-in patiënten kunnen regelen, dus zijn wij creatief geweest. Toestel op statief en de fotograaf op de behandelbank :). En wij hebben voor alle vormen van fysiotherapie kunnen uitbeelden wat Belia in de praktijk ook echt doet. Dus echte authentieke originele beelden!
Ook moesten de fysiotherapeuten van Belia op de foto, want het is van belang dat een bedrijf ‘gezichten’ heeft. Het gaat hierbij om vertrouwen wekken. De toekomstige klanten moeten het gevoel krijgen dat ze hun behandeling aan deze praktijk kunnen toevertrouwen.
ENGLISH
Website photography and website building: Fysio Statenkwartier is online!
The website of Fysio Statenkwartier (physiotherapy clinic) was pretty outdated. It was a nice design of some sort of a card catalogue. Where each tab was a card (with information about the clinic), you know what I mean? It was time for a new design! I was contracted to do and also take care of the website photography.
Outdated design
The design was dated, there were no pictures, only a few pictures of a couple of the physiotherapists and the text was outdated. But also the underlying technology was outdated. It had not been updated in ages. The version of WordPress was old, so there was an increased risk of being hacked. The website was not responsive, so the design did not adapt to the screen size of a visitor. And this is a factor that weighs heavily on a search engine such as Google. It really was time for renewal.
I’ve researched and looked at a couple of themes that seemed suitable for a website of a physiotherapy clinic. One afternoon, Belia and I sat down together to discuss a few of those themes. Pretty soon the choice on the free theme THBusiness fell. THBusiness WordPress Theme is mainly aimed at business sites, and it has a simple elegant layout. Along with the free plugin Page Builder by site Origin I built the entire site. Page Builder gives you more options to design your page as you want it to look. I used Page Builder on my old site and was very pleased. That’s why I used it for this site. But at one point I got some problems, especially if there was an update. But this could be remedied fairly easily.
Website photography
With website photography you should really consider your visitor. Where does a visitor stand still? The point is that the images you select should apply to what is is you are selling and what kind of image you want to project with your company. Photos with a relation to the product / service or the content of what you want to convey will give you more conversion.
Relevant photos are looked at by visitors and not ignored as stock photos, and will therefore contribute to higher conversion (Nielsen Norman Group – eye tracking studies, in 2010, Conversion XL, 2014).
And I can make those pictures of course! I did it for Belia. Her business is housed in a really beautiful old building on the Stadhouderslaan in The Hague. It has two treatment rooms and a room where you can exercise. I was there at the end of the afternoon and even then it was still light. It has a bright welcoming atmosphere. And that’s what we wanted to convey in the pictures. But an empty practice room does not ‘say’ anything. Why would you go to an empty place? Belia had not been able to arrange some stand-in patients, so we had to be creative. Device on a tripod and the photographer on the treatment table :). And we were able to make pictures of all the forms of physiotherapy therapy Belia and her colleagues really practice. So we had genuine authentic original images!
The physiotherapists of Belia also had to have their picture taken, because it is important that a company has a “face(s)”. This gives a future patient confidence and they should feel that they can entrust their therapy to this practice.